فارسی
  • انگلیسی

021-22054414 -- 09125904227

ارسال سریع کالا به سراسر ایران

مقالات

10 دلیل برای کسانی که همیشه احساس خستگی می کنند

10 دلیل برای کسانی که همیشه احساس خستگی می کنند (و برای بهبود آن چه کارهایی می توانید انجام دهید؟)

احساس خستگی به طور منظم بسیار رایج است. در حقیقت ، تقریباً یک سوم نوجوانان سالم ، بزرگسالان و افراد مسن احساس خواب آلودگی یا خستگی می کنند.

خستگی یک علامت شایع برای بیماری های جدی است ، اما در بیشتر موارد، ناشی از عوامل مربوط به شیوه زندگی است. خوشبختانه این ها، اغلب موارد ساده ای هستند که می توان آنها را به راحتی برطرف کرد.

این مقاله 10 دلیل احتمالی برای خستگی در طول روز را فهرست کرده و راه هایی برای بهبود را ارائه می دهد.

all about medical

1. مصرف بیش از حد کربوهیدرات تصفیه شده

کربوهیدرات ها می توانند منبع سریع انرژی باشند. وقتی آنها را می خورید ، بدن شما آنها را به قند تجزیه می کند ، که می تواند برای سوخت و ساز استفاده شود.

با این حال ، خوردن بیش از حد کربوهیدرات تصفیه شده در واقع باعث می شود در طول روز احساس خستگی کنید.

وقتی قند و کربوهیدراتهای فرآوری شده مصرف می شوند ، باعث افزایش سریع قند خون شما می شوند. این به پانکراس شما سیگنال می دهد که مقدار زیادی انسولین تولید کند تا قند از خون شما خارج شده و به سلول ها برسد.

این افزایش سطح قند خون - و افت بعدی - می تواند به شما احساس خستگی دهد. به دنبال انرژی بخشی سریع ، به طور غریزی به دنبال یک وعده دیگربا کربوهیدرات تصفیه شده می روید که می تواند به یک چرخه معیوب منجر شود.

مطالعات نشان داده اند که به حداقل رساندن مصرف قند و کربوهیدراتهای فرآوری شده در وعده های غذایی و میان وعده ها، به طور معمول منجر به افزایش سطوح انرژی می شود.

یک مطالعه ، کودکانی که قبل از بازی فوتبال میان وعده های حاوی کربوهیدراتهای تصفیه شده زیاد مصرف کرده بودند ، نسبت به کودکانی که میان وعده های حاوی کره بادام زمینی خورده بودند ، خستگی بیشتری گزارش کردند.

برای ثابت نگه داشتن سطح انرژی خود ، شکر و کربوهیدراتهای تصفیه شده را با غذاهای کامل غنی از فیبر مانند: سبزیجات و حبوبات جایگزین کنید.

all about medical

2. زندگی بی تحرک

کم تحرکی می تواند منجر به خستگی در افراد سالم و همچنین افرادی که سندرم خستگی مزمن یا سایر مشکلات سلامتی دارند ، شود. فعال بودن بیشتر می تواند به افزایش سطح انرژی کمک کند.

3. نداشتن خواب کافی با کیفیت بالا

خواب نامناسب یا بی کیفیت، یکی از دلایل شایع خستگی است. داشتن چندین ساعت خواب بی وقفه به بدن و مغز شما اجازه می دهد تا دوباره شارژ شوند و به شما این امکان را می دهد که در طول روز پر انرژی باشید.

all about medical

4. حساسیت های غذایی

حساسسیت به مواد غذایی و یا استفاده مواد غذایی ناسازگار،مانند: گلوتن ، لبنیات ، تخم مرغ ، سویا و ذرت و ... ، می تواند باعث خستگی یا کاهش سطح انرژی شود. پیروی از رژیم حذف مواد غذایی ممکن است به شما در تعیین غذاهایی که به آن حساسیت دارید، کمک کند.

5- عدم مصرف کالری به اندازه کافی

بدن شما برای انجام فعالیت روزانه به حداقل تعداد کالری نیاز دارد. مصرف کالری بسیار کم می تواند منجر به خستگی شود و تامین نیازهای مواد مغذی را با مشکل مواجه کند.

6. خوابیدن در زمان اشتباه

خوابیدن در طول روز می تواند ریتم طبیعی بدن شما را به هم بزند و منجر به خستگی شود. سعی کنید درطول شب بخوابید یا ساعت خواب بدن خود را بررسی کنید.

7. عدم دریافت پروتئین کافی

مصرف پروتئین کافی برای حفظ متابولیسم و جلوگیری از خستگی مهم است. در هر وعده غذایی از یک منبع پروتئین خوب استفاده کنید.

8. هیدراتاسیون نامناسب

حتی کم آبی خفیف ممکن است سطح انرژی و هوشیاری را کاهش دهد. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی نوشیدنی مصرف کنید و مایعات از دست رفته در طول روز را جبران کنید.

9. مصرف نوشیدنی های انرژی زا

نوشیدنی های انرژی زا حاوی کافئین و سایر ترکیباتی هستند که می توانند انرژی را موقتا افزایش دهند ، اما اغلب منجر به بازگشت خستگی می شوند.

10. سطوح استرس بالا

استرس بیش از حد می تواند باعث خستگی و کاهش کیفیت زندگی شما شود. تمرین تکنیک های کاهش استرس ممکن است به بهبود سطح انرژی شما کمک کند.(1)

منابع

1. https://www.healthline.com/nutrition/10-reasons-you-are-tired#1.-Consuming-Too-Many-Refined-Carbs


نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

لطفا توجه داشته باشید ، نظرات قبل از انتشار باید تأیید شوند